Branding şi reBranding

În primul rând. Brandul nu este un logo !

În al doilea rând. Brandul nu este o identitate !

Şi nu în ultimul rând. Brandul nu este un produs !

Aşa că foarte pe scurt, ca să ştim despre ce vorbim să definim ce este brand-ul. BRAND-ul este acel sentiment instinctiv şi în acelaşi timp emoţional a unei persoane faţă de un produs, serviciu sau organizaţie. Putem spune ca brand-ul este acel sentiment instinctiv pentru că oamenii sunt fiinţe emoţionale, iar brandul este definit de către persoane şi nu de companii sau pieţe de desfacere.

Mai simplu: NU ESTE CEEA CE SPUI TU CĂ ESTE. ÎNTODEAUNA ESTE CEEA EI SPUN CĂ ESTE.

De ce este la urma urmei branding-ul atât de important indiferent dacă vorbim de un brand local, naţional sau internaţional. Pentru că, clienţii au prea multe opţiuni şi prea puţin timp pentru a se decide asupra unui produs sau altul. Pentru că, prea multe oferte sunt similare din punct de vedere calitativ. Pentru că, clienţii îşi bazează alegerile de cumpărare pe încredere.

Scopul principal a branding-ului este de a atrage cât mai mulţi oameni în a cumpăra cât mai multe produse ori servicii un timp cât mai îndelungat şi la un preţ cât mai mare.
Dacă vrei să faci un branding sănătos şi eficient scrie un mail şi vei primi informaţiile necesare pentru a demara un astfel de proiect.

Dacă tot am pomenit în titlul acestei pagini, să vedem de ce în anumite momente avem nevoie de un reBranding. De obicei rebranding-ul apare în viaţa unui business atunci când construirea brandului nu s-a făcut corect şi din această cauză business-ul are de suferit, ori atunci când un brand bine consolidat doreşte o nouă poziţinoare pe piaţă, îşi caută un grup ţintă mai mare sau doreşte să se diferenţieze cât mai mult de competitorii săi. Rebrandingul trebuie făcut cu mare grijă, deoarece poate atrage instabilitate în cadrul companiei dacă nu i se acordă importanţa necesară. Deasemenea a nu se uita că orice rebranding consumă destul de mulţi bani, deoarece vei iesi pe piaţă cu “haine” noi, iar asta implică servicii de creaţie, de marketing, consultanţă şi nu în ultimul rând printuri noi şi promoţii substanţiale.

În cazul în care afacerea ta are deja o imagine de brand recunoscut de către clienţi este şi mai important cum, când şi cu cine faci acest proces de rebranding, deoarece poţi provoca confuzie în rândul clienţilor tăi, iar asta se transformă în foarte scurt timp în procente de piaţă pierdute. Rebranding-ul să o faci întodeauna cu ajutorul experţilor, care sunt familiarizaţi cu acest proces, precum şi cu obstacolele care pot apărea de-a lungul întregului proces. Mai mult ca sigur că sunt mulţi care ştiu să îţi schiţeze un logo frumos, să îţi aleagă nişte culori ce se potriveşte de minune tipului de afacere ce o ai, dar este cu totul altceva managementul întregului proces de rebranding. Acet proces trebuie făcut într-un mod cât mai eficient şi astfel încât clientul să nu fie confuz sau chiar să ia în considerare că firma ta s-a schimbat într-un mod atât de dramatic ca şi logo-ul tău. :)

Indiferent de experienţa ta în afaceri sau chiar în identitatea de corporaţie, atunci când vei ajunge la implementat procese de genul branding-ului sau rebranding-ului  nu uita să ceri ajutorul profesioniştilor pentru a putea beneficia de rezultate sigure. Oamenii deştepţi ştiu întodeauna să ceară ajutor atunci când dau de domenii la care nu sunt foarte pricepuţi.

Dacă consideri că ai nevoie de ajutor scrie ori sună la 0726-363146.

Comentariile nu sunt permise.