Capitolul I. – Sfatul 2

… din categoria “Sfaturi de marketing Mo-Ka’ “

Dacă aş vrea să fiu scurt şi la obiect aş putea rezolva problema dacă l-aş cita pe Regis McKenna, care în 1991 a spus următorul lucru: “… marketing is everything and everything is marketing”. În traducere liberă ar suna cam aşa: marketingul este totul şi totul este marketing. Treaba nu este atât de simplă pentru că probabil nu eşti de acord cu mine şi va trebui să duc o muncă de lămurire serioasă ca să te fac măcar să te gândeşti dacă este sau nu aşa.

Eu cred că şi tu ai nevoie de marketing pentru că, două puncte ..

  1. Marketingul este “miezul” fiecărui business.
  2. Marketingul nu este egal cu publicitatea. Publicitatea este parte din marketing. O acţiune publicitară cu douăsute de flyere, două machete în ziarul local şi un banner online nu este marketing. Marketing-ul îţi va rezolva strategia de comunicare şi publicitatea în sine.
  3. Marketingul îţi va rezolva matching-ul între consumatorul tău şi produsul tău, adică business-ul tău. Mai simplu aş putea spune că marketingul îl poate face pe client să se “îndrăgostescă” de ce îi oferi tu.
  4. Marketingul în varianta sănătoasă de business se regăseşte în toate aspectele afacerii, şi anume: website, în campaniile de PR, cum răspunde la telefon secretara, mapa de prezentare a departamentului de vânzări, în implementarea noilor servicii sau produse, adică în TOT!
  5. Marketingul nu este egal nici cu procesul de vânzare dar pregăteşte consumatorul pentru acest proces, adică de a cumpăra.
  6. Marketingul “înţelege” şi “rezolvă” nevoile consumatorilor.
  7. Pentru că toţi avem nevoie de iubire … şi de marketing.

 

Dacă ai altă părere, te rog combate-mă (click aici) cu argumente.

Urmează Sfatul nr. 3 …

PS: Toate sfaturile le găseşti AICI!

No Comments Yet.

Lasă un comentariu

You must be logged in to post a comment.