De ce eșuează marketingul tău ?

Atunci când creezi strategii şi planuri de marketing, sacul pe care scrie ” Esențial !. A nu se uita ! ” ajunge tot mai plin. Învăţă din experienţa altora şi încercă să nu repeți greşelile altora. Citește în continuare, după părerea mea de ce eșuează marketingul tău!.

1. Mesajul tău este sau nu orientat spre client ?
Ceea ce spui despre produsul tău este important în mod special pentru tine, nu neapărat şi pentru clientul tău!. Regula de bază spune așa, e important doar ceea ce e important pentru client, pentru că ei cumpără datorită motivaţiei lor şi nu datorită a ceea ce crezi sau spui tu!. Asigură-te întodeauna că comunici ceea ce este important lor. E foarte simplu cum. Întrebă-ți clienţi.

2. Metodele de marketing pe care le utilizezi sunt orientate spre client ?
Dacă vei continua să faci publicitate în continuare în cea mai prestigioasă publicaţie din domeniu, dar majoritatea clienţilor au început să utilizeze site-urile din domeniu pentru a se documenta despre produse, înseamnă că începei să-ți arunci bani pe fereastră. Documentează-te !. Unde şi cum îşi aleg clienţii furnizorii. Care sunt metodele prin care le place să fie contactaţi. Preferă să citească de pe un print sau mai bine citesc direct pe calculator. Alt sfat decât să îi întrebi nu îți pot da. Aliniază-ți metodele de abordare la preferinţele şi expectanţele clienţilor.

3. O simpla acţiune nu înseamnă campanie !
Ai trimis într-o singură tranşă o mie de mailuri şi nu s-a întămplat mare lucru. Ai publicat o machetă publicitară într-un ziar local. Ai participat la o expoziţie zonală. Foarte bine ai făcut, dar ai repetat aceste acţiuni ?. Dacă nu, să nu te aştepţi că se va întâmpla. Nu, nu se va întâmpla nimic. Lucrurile sau schimbat de multă vreme. S-ar putea ca un posibil client să nu reacţioneze la mesajul tău în această lună, dar s-ar putea să fie interesat luna următoare. Dar tu trebuie să fi prezent şi în a doua şi în a treia şi în a patra lună. Gândește-te la o campanie pe un termen scurt sau mediu, utilizează vehiculele media potrivite şi nu uita: o sută de mailuri, un banner sau o particpare la un târg nu face o campanie!

4. Nu încercă o singură dată după care să renunţi !
Am azit de nenumărate ori: am încercat direct mail-ul dar nu a mers aşa că am renunţat !. Este total greşit. Poate nu a mers pentru că ceva nu era bine pus la punct. Prea mulţi proprietari de afaceri renunţă prea uşor la anumite metode doar pentru că nu a mers din prima cum s-au aşteptat. Îți dau un sfat!. Înainte să trimiţi mii de scrisori publicitare, trimite doar cinzeci!. Testează-ți campania, iar dacă scârţie pe undeva operează corecturile de rigoare. Schimbă titlul, pune o altă poză, personalizeză plicul, schimbă preţul … fă orice crezi că este necesar, după care repetă acţiunea. Nu renunţa înainte de a-ți da o şansă reală pentru a reuși.

5. Ai contactat oare destui posibili clienţi ?
Orcine orice ar spune, în marketing ai nevoie şi de şansă. Deci, cu cât vei contacta mai mulţi posibili clienţi cu atât îți vor creşte şansele ca cineva să fie interesat de produsul tău fix în acel moment. La contacte nu există niciodată prea mult !

6. Dar oare i-ai contactat în mod regulat ?
Idem ca şi mai sus. Cu cât îi contactezi mai des cu atât îți vor creşte şansele de reuşită. Poate nu sunt azi interesaţi de produsul tău, dar vor fi mâine !

Dacă consideri că ai făcut deja o gafă din lista de mai sus şi nu ai dori să o repetaţi mă poți contacta pe mail sau la numărul de telefon 0726 363146.

No Comments Yet.

Lasă un comentariu

You must be logged in to post a comment.