Identitate de corporaţie

Da ! Se numeşte identitatea de corporaţie şi cu siguranţă după denumire, sună ca şi cum trebuie să fii minim Coca-Cola, Sony, Audi ori Burton ca să ai propria identitate de corporaţie. Nu este nici pe departe aşa. Chiar şi ultima spălătorie auto de pe dreapta cum mergi dinspre str. Tudor Vladimirescu înspre Calea 21 Decembrie trebuie să aibă propria identitate.

Ştim că în small business aproape întodeauna vorbim de bugete limitate, iar proprietarii de astfel de afaceri sunt foarte atenţi cu banii lor. Totuşi, este greşit de a nu investi mai deloc în identitatea vizuală deoarece clientul va intra în contact în primul rând cu aceste materiale de identitate, iar precum ştii şi tu, prima impresie contează !. Aşa că îţi dau un sfat prietenesc, să nu te “zgârceşti” atunci când vei decide de a realiza sau nu o identitate vizuală (măcar minimală) pentru afacerea ta.

Nu uita !. Identitatea vizuală începe odată cu naming-ul afacerii, cu alegerea culorilor şi continuă cu realizarea logo-ului, a foii cu antet, a cărţilor de vizită, a website-ului, rezervarea domeniului şi a adreselor de email (întodeauna foloseşte adrese de mail “numeletău@domeniultău.ro” şi nu adresele personale gen yahoo.com sau gmail.com), a catalogului de prezentare şi a newsletter-ului personalizat. Aceste materiale pot fi realizate cu un design profesional, imprimate şi implementate la un cost relativ mic.

Este absolut necesar de a avea materialele mai sus enumerate pentru ca afacerea ta să se califice în mintea consumatorului ca fiind o afacere de încredere. Ce încredere ai avea tu de o propunere de colaborare venită de la o persoană cu numele Tudor Gheorghe de pe adresa de mail tudorica_xxl_2011@yahoo.com, prezentând mai pe larg propunerea în cauză pe site-ul www.gazduiregratuita.ro/sites/free/tudor.!? Aş mai putea continua în a-ţi spune că dl. Gheorghe nu prea are un sediu unde să primească un eventual client, un număr de telefon fix sau faptul că la fiecare întâlnire se scuză că si-a uitat cărţile de vizită în maşină, dar dacă primeşte o foaie şi un pix o va nota deîndată :) . Dacă încă nu te-am convins că ceea ce face dl. Gheorghe nu e bine pentru o afacere sănătoasă scrie-mi un mail deoarece vreau să te cunosc.

Dacă nu doreşti să ajungi un alt “domn Gheorghe” în mintea clientului sună la 0726-363146.

PS: Nu se poate face business sănătos nici măcar în România fără o identitate vizuală adecvată !

Comentariile nu sunt permise.