Strategii de marketing şi vânzări

Startegii de marketing.

Îmi place să o spun şi o voi repeta până la nesfârşit: “O afacere de succes nu se clădeşte nici pe vise şi nici pe încercări orbeşti.

Poţi încerca, dar s-ar putea să nu îţi iasă. Pentru a avea succes ai nevoie de un marketing puternic şi coerent. În marketing este vorba în a da şansa oamenilor de a afla despre produsele ori servciile pe care le poţi oferi şi în ai convinge de a le cumpăra sau utiliza. Un marketing eficient vei avea atunci când oamenii vor afla de “tine”, despre produsele ori serviciile tale în mod repetat. Pentru acesta ai nevoie de de o strategie de marketing şi de un plan de marketing. Nu există strategii de marketing fără planuri de marketing!. Asta nu înseamnă că nu poţi avea un plan de marketing fără o strategie bine definită, dar ce pot spune cu siguranţă: este pierdere de vreme şi bani.

Strategia de marketing este modelat de obiectivele generale ale unei afaceri. Acesta include o definiţie a afacerii tale, o descriere a produselor sau a servciilor, un profil de clienţi ţintă, şi defineşte poziţia firmei tale în relaţia cu concurenţa. Strategia de marketing în esenţă este un document pe care îl utilizezi pentru a judeca oportunitatea şi eficacitatea planurilor de marketing specifice.

Mai pe româneşte: planurile de marketing ne ajută pentru a putea atinge obiectivele trasate în strategia de marketing sau altfel spus: strategia de marketing îţi va spune în ce direcţie trebuie să “te mişti” şi unde trebuie să “ajungi”, iar planurile marketing îţi vor da harta pe care să o urmezi pentru a ajunge în punctul indicat în strategia de marketing. În acest moment, cred, că şi bunicu ar înţelege despre ce este vorba defapt. :) .

De ce toată această teorie?. Pentru că e bine să înţelegi importanţa unei strategii de marketing. Orice afacere cât de mică sau cât de mare ar fi, are nevoie de strategii şi planuri de marketing pentru aşi atinge obiectivele. Fă-o cum trebuie şi afacerea ta va prospera!. Nu confunda strategia şi planul de marketing cu o simplă acţiune de publicitate. Nu uita, strategia de marketing este inima oricărui business de succes.

Strategii de vânzări.

Înainte de a vorbi despre strategii de vânzări ar fi mai indicat să discutăm un pic despre diferenţa dintre marketing şi vânzări.

Fără marketing nu ai avea prospectanţi pe care să îi transformi în clienţi, iar fără o strategie şi o tehnică bună de vânzare nu ai reuşi să închei tranzacţiile. Deci ambele sunt la fel de importante pentru succesul afacerii tale. Dacă reuşeşti să combini aceste două lucruri afacerea ta va creşte, în caz contrar va stagna sau chiar va pierde din cota de piaţă.

Pentru ultima dată, marketingul te va ajuta în a găsi prospectanţi pentru produsele ori serviciile tale, iar mesajul transmis îi va “pregăti” pentru procesul de vânzare. Procesul de vânzare constă într-o interacţiune interpersonală. De cele mai multe ori este o interacţiune faţă în faţă, o convorbire telefonică sau networking.

Nu eşti siguri cum să integrezi marketingul în vânzări ?
Încercă ceva de genu. Împarte lista ta de prospectanţi în 3 categorii şi anume: rece, cald şi fierbinte. Apoi identifică pentru fiecare categorie o strategie cu privire la modul în care îi vei aborda. Dacă nu eşti familiarizt cu aceste două procese (marketing şi vânzări), dacă nu stii cum să întocmeşti o strategie de vânzări cu siguranţă ai nevoie de ajutor pentru ca afacerea ta să evolueze.

Contactează-mă la numărul de telefon 0726-363146 ori pe mail.

Nu uita!. Cheia succesului în marketing şi vânzări este echilibrul!.

Comentariile nu sunt permise.